Π.χ:
Έφυγε τρέχοντας. (Πώς έφυγε; Τρέχοντας)
Περπατούσε στο δρόμο σφυρίζοντας. (Πώς περπατούσε; Σφυρίζοντας.)
Περπατούσε στο δρόμο σφυρίζοντας. (Πώς περπατούσε; Σφυρίζοντας.)
- Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ο (χωρίς τόνο) σχηματίζουν τη μετοχή της ενεργητικής φωνής σε–όντας. Η κατάληξη γράφεται με –ο– (όμικρον) και δεν τονίζεται. Π.χ.:
παίζω - παίζοντας
απλώνω - απλώνοντας
απλώνω - απλώνοντας
- Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ώ (με τόνο) σχηματίζουν τη μετοχή της ενεργητικής φωνής σε –ώντας. Η κατάληξη γράφεται με –ώ– (ωμέγα)και τονίζεται. Π.χ.:
μιλώ - μιλώντας
ζητώ - ζητώντας
ζητώ - ζητώντας
Φτιάξαμε ένα χαρτόνι με τον κανόνα για την ορθογραφία της μετοχής!
Έπειτα κάθε παιδί έγραψε σε ένα χαρτί ένα ρήμα και τη μετοχή του! Τα τοποθέτησαν γύρω γύρω στο χαρτόνι και έτοιμα τα παραδείγματα δίπλα στον κανόνα!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου